Bangkok II + hemfärd

Glömde berätta att någon trillade ut från 15:e vån i huset mitt emot den bar vi satt på och vilade fötterna häromkvällen. Ganska läskigt eftersom vi precis gått på den sidan av Sukhumvit. Trafiken är väldigt tät och räddningsfordon hade svårt att ta sig fram.

Vi tog en taxi till MBK (varuhus) sista dagen. Höjdpunkten där var Dunken Donuts! En styck scarfs inhandlades till blomtervakten. Man blir ju inte precis sugen på att handla när det är så mycket prylar att man bara vill vända och springa ut igen.

I taxin hem blev chauffören stoppad av polisen för att ligga och kryssa mellan filerna. ALLA gör det så jag förstår inte vitsen rikigt. Boten blev på 40 bath = ca 10 kr. Stackaren! Det var faktiskt J som hetsade honom så egentligen borde han betalat, tycker jag.

Vid hemfärden blev vårt plan försenat eftersom 3 personer checkat in men dök aldrig upp vid boarding. Först skulle de "efterlysas" och sen skulle deras bagage ut ur planet. Detta innebar en försening på 1 timme som gjorde att vi missade vårt anslutningsflyg i Helsingfors. Drygt. Detta gjorde att vi var hemma ca 2.5 timme senare än planerat. Nu lider vi av jetlag och är allmänt vimsiga.

Summa sumarium: mycket trevlig semester med våra döttrar som fyllde dagarna med skratt och glam.  //Britney

P.S - jag vann den sista tärningsmatchen på flygplatsen! Den som gjorde det utsågs som vinnare över alla matcherna! YES!

Kommentarer
Postat av: jeannette

Välkomna hem

Vad jag förstår så har ni haft en härlig semester. Vi letar för fult efter en billig flygstol men hittar ingen under den tiden som vi ska resa så det får väl bli en packet resa. Ha en skön helg // kramar

2012-03-02 @ 15:43:57
URL: http://jeannette.rojnert.se
Postat av: Britney

Tack detsamma Jennette! Jag tror Fritidsresor har sista resan till Puket den 22 mars. Men det finns ju många andra resmål. Kanske Kuba, Kambodja?? Det är något vi funderar på iallafall!. Ha det gott!//Britney

2012-03-03 @ 17:43:51
Postat av: Britney

Tack detsamma Jennette! Jag tror Fritidsresor har sista resan till Puket den 22 mars. Men det finns ju många andra resmål. Kanske Kuba, Kambodja?? Det är något vi funderar på iallafall!. Ha det gott!//Britney

2012-03-03 @ 17:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0