2 VECKOR KVAR

Nu är det väl snart dags att börja inventera förrådet med solkrämer, mediciner, myggmedel, solhattar, badkläder, shorts, linnen, stödstrumpor och sandaler. För det är väl inte mycket mer än så man behöver packa med sig? Skulle möjligtvis vara en tandborste då. Dessutom finns väl det mesta att köpa på plats. Men eftersom Jacob sagt att de inte säljer något av storlek ”elephant size” så är det väl säkrast att packa med lite av sitt eget här hemifrån. För att slippa gå naken. Och även min stora mun gör väl att jag behöver big size på tandborsten.

J-A har varit på Sturup och inventerat taxefree-butiken. Det blir nog bäst att köpa taxefree på planet. Sedan ska vi planera vem som tar med kortlek och tärningar. 

I lördags fick jag reserapport från familjen Åberg som varit i Krabi och Kuh Samui i 3 veckor. Allt verkade ha funkat perfekt – utom lite magproblem. Men apoteken i Thailand verkar ha botemedel mot det mesta - utom aids. Känner mig lite orolig för ”mördar-maneterna”. Och myggorna. Och sjöborrarna. 

Annars får vi ju rapporter från Thailand med jämna mellanrum från Moa. Allt verkar ju hur bra som helst. 

I mitt nästa inlägg ska jag berätta hur min packning ska bli.

/Tina T

 


Kommentarer
Postat av: Britney

Ska du ha den där brödkorgen med dig?

Den du har på huvudet på stranden?

Skojar Tina - den klär dig!//Britney

2010-02-26 @ 21:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0