EN RESA STARTAR REDAN IMORGON

För imorgon börjar jag mitt nya jobb på KPMG i Malmö. Detta innebär att jag nu ska bli tåg-pendlare mellan Lund och Malmö. Känns konstigt eftersom jag alltid tidigare kunnat cykla direkt till jobbet. Och dessutom haft flextid. Nu blir det nervöst att både åka tåg och passa tiden. Vill ju inte komma försent första dagen på sitt nya jobb precis. Känns bra att "mjukstarta" med introduktion i 2 veckor. Därefter bär det äntligen iväg på vår efterlängtade Thailands-resa. Känns verkligen bra att kunna lämna kylan och snön här hemma. Och dottern Moa och hennes kompis Rebecca verkar längta lite efter oss också. Precis som vi längtar efter dem. Just läst i deras blogg www.tasteofasia.blogg.se att de imorgon åker till Phi Phi Island och därefter vidare till Krabi. Räknar med att träffa dem i Kata när vi kommer dit den 5 mars. Och att kunna umgås med dem till den 9 mars då de drar vidare till Bali.
Vad som blev en överraskning är att Rebeccas föräldrar Lasse och Carina också åker till Phuket 1-10 mars och att Irre och Stefan åker till Kuh Samui 4 - 18 mars. Idel kändisar i Thailand alltså! Vi kanske t o m stöter på fler bekanta under resan. Vem vet? Det viktigaste blir att få koppla av, insuga atmosfären, uppleva nya äventyr, äta gott, dricka gott och njuta av sommarväder. Kan behövas nu.
/Tina T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0