Gud vad jag är dålig på att uppdatera!

Sorry - men jag är så dålig på det här med att uppdatera. Finns ju så mycket som ska uppdateras nuförtiden.
 
Hade en trevlig resa till Thailand med goa vänner. Efter det var vi en sväng till Cardiff, i maj 2013 ,för att hälsa på dottern. Underbart väder, parkpromenader och pubrundor. Ska ni åka till Cardiff så kontakta oss - vi har väldigt bra tips på var man ska bo och vad man kan (ska) göra. Samt billigaste sättet att ta sig dit.
 
 
Mijas i Spanien fick ett 9-dagars besök strax efter midsommar. Min svåger hyrde ett hus med 8 bäddar där vi kunde köpa in oss - tack, Kristoffer! Fantastisk by, miljö och boende. Nu vill vi inte bo på hotell längre.... Åkte med Swiss Air från Cph med mellanlandning i Zürich. Lång resdag men helt ok. Väl framme på Malagas flygplats stod svågern med familj - hyrbilen hämtad. Första kvällen var en omtumlande upplevelse. Precis som i Sverige och Danmark firar man midsommarafton, St Hans eller som här: St Juan (St Johannes). Vid midnatt brände man upp dockor i mänsklig storlek som hängde mellan en byggnad och kyrkan. Och under satt en docka föreställande en mekaniker. Man satte fyr på mekanikern och elden spred sig till dockorna ovanför. Som syskonbarnet sa: "Nu blir det svårt att sova"!. Någon måste vara riktigt syrak på mekanikern i byn.
 
Några dagar i svärfars sommarhus i Vitemölla under Kiviksmarknad var väldigt trevligt. Enbart jag och maken där - förväntade oss fler i huset. Men helt ok ändå. Vi fick putsat lite fönster, städad ett mögligt kylskåp och lite arbete i trädgården och -  total avkoppling. Förhoppningsvis kommer vi dit igen i början på september.
 
Har också varit i Köpenhamn - herremingud vad trevligt! Platte i de små haver och därefter en bajer i Christianshavn. Tack Skånetrafiken för att vi kan åka vidare på Metron, i viss omfattning.. Sicket bra transportmedel.
Den "Blå planet" har också fått ett besök. Ett tips: köp biljetter på nätet (billigare) och skriiiiid fram i kön till vänster. Och om man nu ska vara riktigt ärlig - åk en mittiveckandag när det inte är skollov. Annars kom innan kl 10 - då är kön som kortast. Men vad hjälper det när fler och fler människor släpps in. Ja - det var i alla fall populärt för min systers barnbarn.
 
Nu är det semester på riktigt för min del. Jag ska vara ledig i 3 veckor och första veckan blir i Grekland på e härlig ö som heter Skiathos. 3:e gången - kanske lite tråkigt men den ön har massor av stränder och en helt underbar stadskärna. Och denna gången blir det en liten lägenhet :). //Britney
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tina

Ligger på playan i Cala D'or, Mallorca. Gick in på denna blogg-sida för första gången i år, tror jag. Och hittar ett helt färskt inlägg från vännen Britt❤! Snälla hjälp mig med inläggningen - så kan jag ju också uppdatera. Njut på Skiathos - det gör vi på Mallorca!

2013-08-29 @ 16:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0